علت ریزش مو

ریزش مو یکی از مواردی است که بیمارانی زیادی از آن شکایت دارند ، عده ای نیز از این عارضه فراری اند وتمایل به حفظ موهای خود دارند .اما ممکن است برخی از رفتارهای تغذیه ای و یا رعایت نکردن نکات لازم برای مراقبت از موها باعث شود تا فرد دچار ریزش مو شود ، البته ریزش موهای ارثی از عواملی است که با رعایت نکات و موارد گوناگون نیز قابل حل و یا جلوگیری نیست.

همه ی افراد ریزش مو را تجربه میکنند، و این یک امر کاملا طبیعی است .

به طور متوسط، هر فرد در طول روز 50 تا یکصد تار موی خود را از دست میدهد. ااین آمار نرمال ترین حالت ریزش مو است . با این روند موهای مرده از بین میروندو موهای جدید رشد میکنند و جایگزین میشونددر صورتیکه این تعداد در طول روز افزایش یابد ، شما دچار ریزش مو هستید و باید برای درمان آن اقدام نمایید .

ریزش مو دلایل مختلفی دارد که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد :

1-ریزش موی ارثی

ریزش موی ارثی از سن بیست سالگی شروع میشود،که ممکن است کل سر و یا قسمت هایی از آن را درگیر کند .

فرد بعد از تولد  این ارث را از طریق ژن ها توسط  والدین دریافت میکند که معمولا غیر قابل پیشگیری هستند.

2-کم کاری غده تیروئید

زمانی که ادچار کم کاری تیروئید میشوید،ممکن است ریزش مو بگیرید.

تیروئید هورمونی است که مسئول بالابردن متابولیسم بدن، ضربان قلب و حالت های روحی انسان است. اگر بدن تیروئید زیادی تولید کند، پرکاری غده تیروئید دارید. هورمون تیروئید مسئول همه چیز در بدن  است از مصرف اکسیژن بدن گرفته تا رشد مو، پوست و حتی ناخن ها . وقتی این هورمون به اندازه کافی و درست در بدن ترشح نشود شما شاهد تغییراتی در بدن خود خواهید بود.در صورتیکه تیروئید کافی در بدن وجود نداشته باشد میتواندعوارض بیشماری  بر روی رشد مو و نیز ریزش آن دشته باشد .

سلامت پوست سر

پوست سر بسیار حساس است و در صورتیکه دچار التهاب و زخم ناشی از التهاب باشد بر روی رشد مو تاثیر میگذارد . چربی پوست، شوره سر، سوریاس و بیماری های قارچی از مواردی است که جزو بیماریهای پوست سر هستند و باید برای درمان آن اقدام لازم انجام شود.

علت ریزش مو

کمبود آهن

قاعدگی های طولانی و عدم مصرف داروهای آهن دار باعث ایجاد کم خونی و کمبود آهن میشوند. کمبود آهن منجر به کم شدن سول های قرمز خونی می شود. گلبول های قرمز خون مسئول حمل اکسیژن و هموگولوبین هستند و انرژی لازم را به انسان می رسانند.در نتیجه گردش خون در سر کم خواهد شد و رشد موها کمتر شود و یا اینکه دچار ریزش شود.

لوپوس (زخم پوستی)

بسیاری از افراد از بیماری لوپویس رنج میبرند ، این بیماری زخم های پوستی دردناک را روی سر ایجا میکنند و فرد را دچار التهاب و ریزش مو میکند .لوپوس نوعی بیماری مزمن خود ایمن است که خود سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم آسیب می رساند. حدود 1.5 میلیون نفر از مردم دنیا به این بیماری دچار هستند و بیشتر آنها را زنان تشکیل می دهند که در طول سال های باروری تحت تاثیر این بیماری قرار دارند.

شستن بیش از اندازه موها

شستشوی زیاد و بیش از حد موها ، حالت دادن، سشوار کشیدن، رنگ کردن، کراتینه کردن و .. به موها آسیب می رسانند. حرارت و مواد شیمیایی به موها آسیب می رسانند و باعث شکستن و ریزش موها می شوند.

ریزش مو قابل درمان است و میتوان از روش های طبیعی برای درمان و یا کاشت مو استفاده کرد .برای اینکه این عارضه را درمان کنید بهتر است با یک متخصص با تجربه در این زمینه مشورت نمایید .

منتظر نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه هستیم . سایر مطالب مارا در سایت پیگیری پیگیری نمایید .

با تشکر مدیریت وبسایت دکتر غلامین

درباره دکتر محسن غلامین | کاشت مو | لیزر موهای زائد

دکتر محسن غلامین با انجام خدمات کاشت مو ، لیزر موهای زائد ، برداشتن خال ، تزریق ژل ، تزریق بوتاکس ، تزریق چربی و ... 02144224969-02144224969 آدرس کلینیک در غرب تهران فلکه دوم صادقیه – ابتدای خیابان ستارخان